Od malog kioska do vodećeg u veleprodaji i proizvodnji profesionalnog alata i pribora u regiji. Tri desetljeća je to dug put obiteljske tvrtke iz Slavonskog Broda.
- Mi smo druga generacija obiteljskog
posla, 30 godina uspješno poslujemo u području alata, imamo i vlastitu
proizvodnju i 180 zaposlenika i trudimo se razvijati i rasti u današnjim
izazovnim vremenima, rekla je Marija Kožul iz "Kožul Grupe" u Slavonskom Brodu.
Deset tisuća zaposlenih i poslovanje na dvadesetak tržišta rezultat je obiteljske tradicije prodornog "Orbica".
- Imali smo ulaganja u Ukrajini gdje smo preuzeli većinsko vlasništvo nad lokalnim distributerom robe široke potrošnje, a imali smo i ulaganje u Italiji gdje smo preuzeli vlasništvo nad jednim svjetskim sportskim brendom, a postoje i razvojni planovi za dalje, kazao je Stjepan Roglič iz zagrebačkog "Orbica".
Velike i male obiteljske tvrtke zapošljavaju desetke tisuća radnika i snažno guraju gospodarstvo naprijed.
-
Ona su stup i snaga hrvatskog gospodarstva. Ona doprinose sa 60 posto
ukupne zaposlenosti privatnog sektora u RH i 80 posto svih malih i
srednjih poduzeća. Obiteljska poduzeća vrlo su inovativna i otporna na
promjene i dobro se snalaze u krizama, pojasnila je Lucija Mihotić s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.
Rad, upornost i samozatajnost njihove su odlike a najveći im je izazov generacijski prijenos poslovanja.
-
Još nas stigmatiziraju kao kulaci, tajkuni, bogatuni, međutim - mi smo
važan segment ovog društva. Moja generacija polako odlazi. Ono što
druge zemlje poput Belgije, Nizozemske i Slovenije rade, one daju
subvencije da bi pripremili nasljednike i da bi se preuzele te odgovorne
tvrtke i nastavili dalje, istaknuo je Danko Bačelić, voditelj Odbora za obiteljsko poduzetništvo UGP.
Proces
nasljeđivanja obiteljskog poslovanja u Europi ima institucionalnu
podršku. U Hrvatskoj nažalost nemamo ni statističke podatke ni sustavnu
brigu o obiteljskom poduzetništvu.